Conèixer l’opinió de les persones que són ateses als Centres d’Atenció i Seguiment (CAS) és una de les prioritats de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB). Per aquest motiu, cada dos anys es realitza una enquesta específica de satisfacció a un nombre representatiu de persones ateses pels serveis oferts als CAS gestionats per l’ASPB. Aquest informe és el resultat de les entrevistes fetes entre abril i maig de 2019 i ofereix la informació més rellevant extreta de les dades recollides. L’enquesta, inclou variables sociodemogràfiques, de satisfacció amb el centre i els seus professionals i de millora percebuda, entre d’altres.
En aquesta darrera edició de l’enquesta es va entrevistar a gairebé 300 persones usuàries dels recursos de tractament a les drogodependències de l’ASPB. El programa d’alcohol era el que tenia un major nombre de pacients.
Pel que fa a la satisfacció global amb els serveis rebuts, tant les usuàries com els usuaris atesos als CAS mostraven un alt grau de satisfacció, tot i que les dones estaven més satisfetes globalment amb els serveis rebuts que els homes. Igualment, la majoria de persones enquestades se sentien satisfetes o força satisfetes amb les persones professionals dels CAS.
D’altra banda, les usuàries i els usuaris entrevistats van declarar haver percebut una millora en la majoria de les variables des de la darrera vegada que van iniciar el tractament al CAS. Els millors nivells de millora percebuda van ser en la seva situació general, el seu interès per la vida i el grau de consum de la substància per la qual va iniciar tractament.