1 de desembre, Dia Mundial de la Sida 2022

30/11/2022 - Epidemiologia

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) se suma un any més a la celebració del Dia Mundial de la Sida amb l’adhesió al manifest “Zero estigma, Zero VIH”. Així, l’ASPB comparteix amb totes les entitats catalanes públiques i privades signants, el compromís mantenir el respecte i la no discriminació de les persones que viuen amb el VIH/sida i de vetllar pels seus drets i de fomentar la conscienciació de la societat.

Des de l’any 1987, cada 1 de desembre es commemora el Dia Mundial de la Sida per donar suport a les persones que viuen amb el VIH i a les que estan afectades pel virus, i també per recordar les persones que han mort per malalties relacionades amb la sida i per no oblidar que hem de continuar actius, sense treva, en la resposta enfront del VIH.

L’ASPB recull de manera sistemàtica i activa les dades de noves infeccions de VIH i de casos de SIDA a la ciutat. En ambdós casos el nombre de persones diagnosticades continua descendint. En concret, l’any 2021 es van detectar 169 noves infeccions per VIH en persones residents a la ciutat, el que suposa un descens del 26,6% respecte a l’any 2020. Quant a la SIDA, segons l’informe, l’any 2021 es va diagnosticar a 19 persones residents a la ciutat, la qual cosa representa un descens del 40% respecte al 2020.

Els avenços científics i socials han millorat la qualitat i l’esperança de vida de les persones amb VIH i la implementació de noves eines com la profilaxi preexposició està contribuint a reduir el nombre de casos diagnosticats. Tot i això, hem de continuar treballant per aconseguir eliminar la transmissió del virus des d’un enfocament no estigmatitzador.

Es pot trobar més informació a:

Noticies relacionades