El VIH i la SIDA a Barcelona 2023

Ja està disponible l’informe “Vigilància epidemiològica de la infecció pel VIH i la SIDA a Barcelona (2023)”. L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) recull de manera sistemàtica i activa les dades de casos de SIDA i de noves infeccions de VIH a la ciutat. En aquest informe es presenta una visió general de l’epidèmia de VIH a Barcelona mitjançant l’anàlisi de les dades que el Servei d’Epidemiologia l’ASPB ha recollit.
L’informe conclou que els nous diagnòstics anuals a la ciutat, tant per les infeccions per VIH com per la SIDA, són molts menys que els registrats fa una dècada amb una tendència de baixada continuada. L’any 2023 es van diagnosticar 184 nous casos de VIH. La taxa d’incidència per 100.000 habitants va passar de 13,5 el 2022 a 10,8 el 2023. Això suposa un descens del 17,9%. La infecció continua sent més freqüent entre els homes (83,7%). La via sexual és la forma de transmissió més freqüent. Quant a la SIDA, segons l’informe, l’any 2023 es va diagnosticar a 24 persones residents a la ciutat. Això representa un augment respecte al 2022.
En tot cas, l’informe apunta que la vigilància que es duu a terme és essencial per caracteritzar el VIH i la SIDA a Barcelona. Els nous diagnòstics anuals de VIH i de SIDA a la ciutat de Barcelona són molts menys que els registrats fa una dècada. Continua la tendència descendent malgrat el lleuger augment detectat el 2022.